Kita Disogok dgn fakta palsu...tentang garam

Kita Disogok dgn fakta palsu... garam
garam
assalamualaikum

Kita telah Disogok dgn fakta palsu... kalau Ambil garam lebih kita boleh kena darah tinggi (Ini protokol yahudi)

Back to cara hidup nabi...sebelum makan nabi  letak secubit garam di lidah untuk elak daripada santau dan tapis makanan yang akan dimakan ... Sampai di tempat baru..nabi ambil garam dulu untuk sesuaikan hormon badan di tempat baru... ia juga untuk mengubat penyakit rohani. Air perlu di campur dengan garam terutama sihir dan santau...kenapa?

kerana
Allah dh cipta garam  adalah untuk menarik toksid/asid/racun dalam darah atau tubuh dan juga menarik unsur-unsur negatif, (pengamalan Pengamal Perubatan Islam untuk membersihkan rumah atau pagar rumah perlu tabur garam disekeliling rumah. Garam juga mempunyai unsur yang boleh balance balik sistem tubuh kita...ini sunnah daripada Nabi  kita...

Tetapi garam juga boleh  rosak apabila dimasak atau bertindakbalas dengan suhu tinggi/panas. Maksudnya kalau nak msk... Guna garam bukit dan jangan bubuh garam masa makanan mengelegak atas dapur, tutup api dan biar suhu turun dulu , baru letak garam...kita panggil bubuh garam atas darat macam orang arab buat... Bubuh garam masa nak makan.

Sebab ? garam ada sodium dan potassium... Tubuh perlu potassiumlebih , kalau  garam hanya tinggal sodium.potassium tu rosak dalam suhu panas,sebab tu kena darah tinggi. 
Selok-eloknya di tempat makan sentiasa ada mangkuk kecil garam dan sunnah Rasulullah SAW mencalit secubit garam menggunakan jari kelingking kanan dn dletakkn ke lidah bahgian depan. Ianya akan mngaktifkan kelenjar enzim penghadaman.

 Wallahu'alam....

1 comment:

  1. Salam ukhwah :-) jenguk-jenguklah ke blog saya ye, mane lah tau kot2 sedang mencari supplement untuk diri sendri dan keluarga agar kita lebih sihat, kaya dan Berjaya In Sya Allah

    ReplyDelete